خرداد ۱۴۰۳ به کدام کنسرت‌ها برویم؟ تغییر چهره جمشید هاشم‌پور در بوشهر + عکس سریال «ایلجیما» روی آنتن شبکه تماشا پارسا پیروزفر با سریال «در انتهای شب» در شبکه نمایش خانگی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاد فلسفه اسلامی، ادبیات و حافظ شناس: حکمت عملی ایرانی بی آزاری است مهران مدیری با «گل یا پوچ» در نمایش خانگی حرم رضوی محلی برای جاودانه شدن آثار هنری | اختتامیه و نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره هنری «گنجینه مهر» برگزار شد + فیلم تهدید به بمب گذاری در جشنواره کن، ورودی کاخ را بست پخش فیلم «خانواده ملیله‌چی» در زادروز شهرام عبدلی + زمان پخش تشویق، اما استون در جشنواره کن برای «انواع مهربانی» «اسکار» به روایت امیر کربلایی‌زاده «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی در خاک آرام گرفت + تصاویر همه چیز درباره سریال بدل علی مسعودی + خلاصه داستان، زمان پخش و بازیگران آخرین وضعیت کیانوش عیاری در بیمارستان قسمت‌های جدید «سرزمین مادری» به آنتن نمی رسد
سرخط خبرها

پناهنده روستای شمالی | مروری بر زندگی پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون + بیوگرافی و تصاویر

  • کد خبر: ۱۹۶۹۵۶
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
پناهنده روستای شمالی | مروری بر زندگی پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون + بیوگرافی و تصاویر

به گزارش شهرآرانیوز، پروانه معصومی، سال ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد. او با نام پیشین سکینه کبودرآهنگی، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون است.

مهاجر روستای شمالی | مروری بر زندگی پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون + بیوگرافی و تصاویر

او تحصیلاتش را در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران تمام کرده و برای ادامه تحصیل به آلمان رفته بود و نخستین بار در سال۱۳۵۰ در فیلم «بی‌تا» نقش کوتاهی گرفت و سپس در «رگبار» بهرام بیضایی نقش اول زن را بازی کرد.

او بازیگری را از دوران پیش از انقلاب و حدود سال ۱۳۵۰ آغاز کرد و در این دوران در فیلم‌هایی چون بی‌تا، رگبار، شهر قصه، غریبه و مه و کلاغ ایفای نقش کرد و بعد از آن چند سال هیچ نقشی را بازی نکرد و بعد از انقلاب دوباره به دنیای بازیگری بازگشت.

اولین تجربه جدی پروانه معصومی بعد از انقلاب مربوط به سال۶۳ و بازی در فیلم گل‌های داوودی ساخته رسول صدرعاملی است.

سریال «کوچک جنگلی» به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۶۶ اولین تجربه بازیگری پروانه معصومی در دنیای تلویزیون است که در نقش جواهر در این سریال ایفای نقش کرد، اما بازی در سریال امام علی (ع) نقطه عطفی در کارنامه بازیگری او بود.

پروانه معصومی علاوه بر دو جایزه‌ای که از جشنواره فجر گرفت در دو جشنواره دیگر هم مورد تجلیل قرار گرفت. ۲۷ تیرماه سال ۹۸ هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و در این جشنواره از پروانه معصومی هنرمند پیشکسوت به پاس سال‌ها فعالیت در وادی هنر تقدیر شد.

دی ماه سال ۹۳ پنجمین جشنواره فیلم عمار برگزار شد و در شب اختتامیه این جشنواره از پروانه معصومی برای بازی در فیلم «اشک مادر» تقدیر به عمل آمد.

همان سال‌هایی که پروانه معصومی در آلمان مشغول تحصیل بوده با مسعود معصومی که عکاس بود، ازدواج کرد. ماحصل ازدواج پروانه معصومی و مسعود معصومی یک پسر به نام نیماست.

مهاجر روستای شمالی | مروری بر زندگی پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون + بیوگرافی و تصاویر
پروانه معصومی هنرمندی است که از زندگی در شلوغی و هیاهوی تهران و آلودگی‌هایش دست کشید و از حدود سال ۷۶ به روستایی در صومعه‌سرای گیلان مهاجرت کرد و آنجا در دل طبیعت خوش آب و هوای شمال ایران زندگی آرامی داشت و مشغول پرورش گل و گیاه بود.

این بانوی هنرمند کشورمان در سال‌های ابتدایی فعالیتش در صومعه‌سرا نقشی بازی کرده بود و همیشه آرزو داشت که آنجا زندگی کند و بالاخره پسرش نیما خانه‌ای را در آنجا برای مادرش ساخت و خانم بازیگر برای ادامه زندگی راهی گیلان شد و معتقد بود یکی از درست‌ترین تصمیمات زندگی‌اش را گرفته و خودش را از هیاهوی تهران خلاص کرده است.

او در این‌باره گفته بود: من خودم سال‌ها در تهران اجاره‌نشین بودم و این افزایش سالانه اجاره‌بها معضل بزرگی برایم بود. به همین دلیل از تهران فرار کردم و به شمال پناهنده شدم.

مهاجر روستای شمالی | مروری بر زندگی پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون + بیوگرافی و تصاویر
او خانه‌ای در روستای صومعه‌سرای گیلان گرفته و در آنجا مشغول پرورش گل و گیاه بود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->